Training ‘Zelf plannen’

Soms lukt het maar niet om je huiswerk te plannen. Op aandringen van de docent heb je het huiswerk in je agenda gezet, maar vervolgens vergeet je in je agenda te kijken. Ook heb je eens gehoord van een to-do-list maken, maar je weet eigenlijk niet hoe dit werkt. Oh nee, de toetsweek komt er weer aan. Zoveel leerwerk, dat lukt je nooit. Je weet niet goed waar je moet beginnen en uiteindelijk levert dit alleen maar uitstelgedrag op.

Herken je jezelf in onderstaande punten, dan is deze training echt iets voor jou:

  • Moeite met het plannen van huiswerk.
  • Steeds vergeten je agenda te gebruiken.
  • Moeite met leren van toetsen.
  • Afspraken niet nakomen.
  • Moeite met prioriteiten stellen.
  • Concentratieproblemen thuis en/of op school.
  • Uitstellen van taken omdat je niet weet hoe en waar te beginnen.

Wat gaan we hier aan doen?

  • Doelen stellen
  • Huiswerkschema maken
  • Agenda gebruiken
  • To do list gebruiken
  • Grote taak in kleine stappen verdelen
  • Oplossingen bedenken om afleiding tegen te gaan
  • Leerstrategieën proberen
  • Alle andere stappen die voor jou nog meer nodig zijn

Intake

Tijdens de intake wordt er gekeken waar het probleem precies ligt en hoe de jongere hulp geboden kan worden. Bij de intake zijn zowel de ouder(s) als de jongere aanwezig. Er is een voor jongeren in het algemeen én een training voor jongeren met ADHD. Deze worden beide aangeboden bij Lessons4you.

Begeleidingstraject 1: Hoe plan ik mijn huiswerk?

Begeleidingstraject voor jongeren in het algemeen

  • Sessie 1: Wat gaan we doen?
  • Sessie 2: Plan van aanpak
  • Sessie 3: Weekschema
  • Sessie 4: Agenda gebruiken
  • Sessie 5: Een to do list
  • Sessie 6: Haalbare stappen op de to do list
  • Sessie 7: Concentratie tijdens het huiswerk en in de klas
  • Sessie 8: Leerstrategieën
  • Sessie 9: Jouw plan om vol te houden
  • Sessie 10: Jouw plan om vol te houden op de lange termijn

Begeleidingstraject 2: Zelf Plannen

Begeleidingstraject voor jongeren met ADHD

  • Sessie 1: Motiveringssessie en psycho-educatie.
  • Sessie 2: Nieuwe oplossingen bedenken en het gebruik van een agenda.
  • Ouder 1: Verwachtingen training en controle houden versus loslaten.
  • Sessie 3: Het gebruik van een notitieboekje met to do list en prioriteiten stellen.
  • Sessie 4: Problemen oplossen door het gebruik van een actieplan en het opdelen van een grote taak in kleine stappen.
  • Sessie 5: Afleiding uitstellen en zelfcontrole op school.
  • Ouder 2: Basisregels stellen en invoeren.
  • Sessie 6: Huiswerk plannen: wanneer heb ik tijd voor huiswerk en hoe
    maak ik gebruik van mijn concentratietijd.
  • Sessie 7: Hulp van een gezinslid/vriend(in) bij plannen en organiseren.
  • Sessie 8: Het maken van een volhoudplan.
  • Ouder 3: OPTIONEEL Positieve communicatie met de adolescent.
  • Sessie 9: OPTIONEEL Positieve communicatie met de adolescent.
  • BOOSTER: OPTIONEEL Herhaling van geleerde strategieën.

Evaluatie

Tijdens deze training wordt de motiverende gesprekstechniek gebruikt en is er een slagingskans van 97%. Aan het eind van de training staat er een beloning te wachten die de jongere in samenspraak met de ouder(s) gekozen heeft aan het begin van de training. Dit werkt als extra stimulans om de training vol te houden.

Wacht niet langer en geef jezelf op voor deze training!

Tarieven

PakketPrijs

Begeleidingstraject 1: 'Hoe plan ik mijn huiswerk??

Training bestaat uit 10 sessie á 60 min en het werkboek.

€ 599

Begeleidingstraject 2: 'Zelf Plannen'

Training bestaat uit 8 sessies á 60 min, 2 oudersessies á 60 min en het werkboek.

€ 599

Begeleidingstraject 2: Optioneel 3 extra sessies

2 Kindsessies á 60 min en 1 oudersessie á 60 min.

€ 60 per sessie (Prijzen zijn vrijgesteld BTW i.v.m. KOR)